ALGEMENE VOORWAARDEN:
1.ALGEMEEN
1.1-Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten,
aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Triskal Healing Centre.
1.2-Afwijkingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien
deze uitdrukkelijk schriftelijk met Triskal zijn overeengekomen.
2.OVEREENKOMST EN AANBOD
2.1-Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, mits de aanbieding door de
koper als order wordt geaccepteerd middels een schriftelijke of
mondelinge orderbevestiging. De overeenkomst is na de orderbevestiging
bindend, tenzij koper schriftelijk de geplaatste order binnen 7 dagen na
overeenkomst annuleert. Zonder bericht van annulering zal de
koopovereenkomst in stand blijven. De overeenkomst kan alleen dan
ontbonden worden, wanneer de door Triskal verzonden artikelen binnen 14
dagen na aankomst van goederen aan adres van koper, geretourneerd worden
volgens artikel 8, als Triskal zich niet houdt aan de levertijd volgens
artikel 4 of op verzoek van Triskal.
3.PRIJZEN/TARIEVEN EN BETALING VAN GOEDEREN EN VERZENDING.
3.1-De door Triskal in een aanbieding/orderbevestiging aangegeven prijzen en tarieven zijn onder voorbehoud.
3.2-Alle prijzen voor aangeboden artikelen en/of diensten zijn inclusief
BTW en andere heffingen die door de overheid worden opgelegd.
Verzendkosten zijn exclusief, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of
schriftelijk overeengekomen.
3.3-Triskal houdt zich het recht voor om haar prijzen en tarieven te
wijzigen. De prijswijziging geldt niet voor reeds lopende bestellingen
ten tijde van de prijsverhoging.
3.4-Triskal hanteert verzendtarieven die gebaseerd zijn op PostNL
tarieven. Dit geldt voor nationale en internationale bestellingen.
Triskal stelt de koper ten allen tijde op de hoogte van de
verzendkosten. Triskal rekent de verzendkosten van pakketpost.
Het geautomatiseerde bestelsysteem kiest automatisch de verzendkosten van 6,95 euro.
3.5-Koper dient bij bestellen zelf de ingevoerde persoons-adresgegevens
te controleren op juistheid. Triskal is nooit verantwoordelijk voor
onjuist verstrekte gegevens van de koper ten tijde van het plaatsen van
de bestelling. Indien een bestelling retour komt ten gevolge van foutief
opgegeven verzendgegevens, is Triskal gerechtigd alle hieruit
voortvloeiende extra (verzend)kosten om de bestelling alsnog correct uit
te voeren, te verhalen op de koper.
3.6-Alle facturen zullen door de koper worden betaald overeenkomstig de in de orderbevestiging vermelde betalingscondities.
3.7-Door Triskal geleverde goederen blijven eigendom van Triskal tot het factuurbedrag geheel en blijvend is voldaan.
3.8-Indien met een koper een overeenkomst volgens artikel 2 is
aangegaan, verplicht de koper zich het volledige factuurbedrag per
direct te voldoen. Indien koper zich zonder opgaaf van reden of
schriftelijke annulering onthoudt van de genoemde plicht, is Triskal
gerechtigd toekomstige bestellingen van koper op te schorten, totdat het
factuurbedrag van nog openstaande bestelling is voldaan. Indien koper
het factuurbedrag in zijn geheel niet voldoet zonder opgaaf van reden of
tijdige schriftelijke annulering, ontvangt koper van Triskal een eerste
herinnering en een aangetekende schriftelijke aanmaning voor het in
gebreke blijven van diens verplichtingen, ontstaan uit de overeenkomst
welke is aangegaan met het plaatsen van een bestelling. De kosten van de
aangetekende schriftelijke waarschuwing zullen aan de koper worden
doorberekend middels een verhoging van het factuurbedrag.
3.9-Het niet reageren op eerdere waarschuwingen en schriftelijke
aanmaning, leidt tot onmiddellijke inschakelen van een
gerechtsdeurwaarder. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen en kunnen
worden verhaald op koper.
4.LEVERING EN LEVERINGSTERMIJNEN
4.1-Triskal houdt zich onder normale omstandigheden, zoals beschreven in
artikel 4.3, een levertermijn aan van minimaal 3 dagen tot maximaal 8
weken vanaf de datum van binnenkomst van betaling van koper.
4.2-De door Triskal eerder genoemde leveringstermijn zal echter, indien
situaties als beschreven in artikel 5 zich voordoen, nimmer als fatale
termijn te beschouwen zijn. Bij niet tijdige levering onder normale
omstandigheden, dient Triskal koper derhalve op de hoogte te stellen,
waarbij Triskal alsnog een termijn van 30 dagen moet worden gegeven om
alsnog te leveren. Na het overschrijden van de genoemde 30 dagen is de
koper gerechtigd de koopovereenkomst buitengerechtelijk te ontbinden en
het vooruitbetaalde bedrag terug te vorderen.
4.3-Levering geschiedt op het tijdstip dat de goederen op voorraad zijn bij Triskal en de betaling van de koper ontvangen is.
4.4-Triskal is gerechtigd bij niet-voorradig zijn van artikelen een gelijkwaardig product toe te sturen.
5.OVERMACHT EN/OF BIJZONDERE OMSTANDIGHEDEN.
5.1-Triskal is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting
jegens koper, indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van
omstandigheden die niet te wijten zijn aan haar schuld, noch krachtens
wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen.
5.2-Omstandigheden vermeld in artikel 5.1 zijn onder meer een
bedrijfsstoring, een storing in energie- internet- of materiaalaanvoer,
transportvertraging, een staking en het niet of niet meer tijdig leveren
door leveranciers.
5.3-In geval van tijdelijke overmacht, is Triskal gerechtigd de
levertijd te verlengen met de tijd gedurende welke de tijdelijke
verhindering tot levering geldt. Indien de tijdelijke overmacht langer
dan de maximale levertijd van 6 weken plus 30 dagen duurt, zal de koper
gerechtigd zijn om de koopovereenkomst te ontbinden.
5.4-Koper is , behoudens het bepaalde in artikel 5, in geval van
overmacht niet gerechtigd direct tot ontbinding van de overeenkomst over
te gaan en/of schadevergoeding te vorderen, voordat de maximale
leveringstermijn is verstreken.
5.5-Bestellingen welke buiten schuld van Triskal tijdens verzending zijn
zoekgeraakt, zullen niet worden vervangen of financieel vergoed. Deze
maatregel geldt niet indien het zoekraken aantoonbaar te wijten is aan
nalatigheid van Triskal of indien het pakket voorzien is van
traceercode. Indien 1 of meer artikelen zijn zoekgeraakt, verplicht de
klant zich ertoe op eerste aanvraag zijn medewerking te verlenen bij het
onderzoek. Bij het niet voldoen aan deze verplichting is Triskal
gerechtigd de inkoopprijs van de artikelen op de klant te verhalen.
6.RISICO
6.1-Het risico van beschadiging van zaken die voorwerp van overeenkomst
zijn, zijn voor risico van Triskal of vervoerder tot het moment waarop
koper de goederen in ontvangst heeft genomen, zonder direct melding van
schade aan vervoerder of Triskal te hebben opgegeven. Zie ook artikel
8.2 en 8.3
6.2-Het risico van zoekraken van zaken die voorwerp van overeenkomst
zijn en/of verstuurd zijn onder de noemer brievenbuspost (niet
traceerbare post), gaat over op koper op het moment van verzending.
Triskal verplicht zich wel alle voor haar mogelijke middelen aan te
wenden om een zoekgeraakte bestelling op te sporen. Traceerbare
bestellingen (pakketten) voorzien van een traceercode komen bij
zoekraken wel volledig voor risico van Triskal. Voorwaarde hiervoor is
dat op het moment dat koper vermoedt dat een bestelling is zoekgeraakt
deze Triskal hiervan onmiddellijk op de hoogte dient te stellen, zodat
Triskal tijdig een onderzoek kan starten.
6.3-Daar Triskal geen zicht heeft op internationale verzendingen van
bestellingen, verstuurt zij geen vervangende artikelen voor het eerder
verstuurde artikel, wat door schuld van de vervoerder in het land van de
koper is zoekgeraakt. Het risico van het zoekraken van bestellingen is
bij internationale bestellingen volledig en altijd voor risico van
koper. Deze artikelen zullen dus geenszins worden vergoed of vervangen.
6.4-Het risico van zoekraken van ongefrankeerde zendingen, verstuurt
door koper, welke ontstaat door het niet aannemen van dergelijke
pakketten door Triskal, zie artikel 8.5, komt in zijn geheel voor risico
van koper. Koper is zelf verantwoordelijk voor het correct versturen
van retourzendingen en, in geval van zoekraken, het achterhalen van het
geretourneerde pakket. Pas als het betreffende pakket op de juiste wijze
bij Triskal wordt aangeboden, d.w.z. voldoende gefrankeerd en in exacte
staat van ontvangst, zal Triskal financiële tegemoetkoming bieden.
7.INTELLECTUELE EN INDUSTRIELE EIGENDOMSRECHTEN
7.1-Koper dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten welke
rusten op de door Triskal geleverde zaken geheel en onvoorwaardelijk te
respecteren.
7.2-Triskal garandeert niet dat de aan koper geleverde zaken geen
inbreuk maken op enig intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van
derden en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid in geval van enige
aanspraak van derden, gebaseerd op de stelling dat met een door Triskal
geleverde zaak inbreuk wordt gemaakt op enig recht van een derde.
8.ANNULEREN EN RETOURNEREN.
8.1-Retourzendingen worden krachtens de Wet Koop op afstand door
Triskal uitsluitend en zonder opgaaf van reden geaccepteerd, indien de
koper het product binnen 14 dagen na bezorging onbeschadigd en in
originele staat op kosten van koper verstuurt. Deze regel geldt niet
voor afgeprijsde artikelen of artikelen genoemd in artikel 8.4. Triskal
verplicht zich, na retournering en ontvangst van het voldoende
gefrankeerde en onbeschadigde pakket en het zich in originele staat
bevinden van het geretourneerde, het vooruitbetaalde bedrag min de
gemaakte kosten, binnen 30 dagen na ontvangstdatum retourzending, terug
te storten op de rekening van de koper. Onder gemaakte kosten vallen de
betaalde verzendkosten, t.w.v € 6.95.
8.2-Koper heeft de verplichting bij aflevering van zaken direct te
onderzoeken of de levering c.q. artikelen schadevrij zijn afgeleverd
door PostNL. Indien niet schadevrij, dient koper PostNL direct
aansprakelijk te stellen voor de schade en Triskal direct schriftelijk
en in ieder geval binnen 6 uur na aflevering op de hoogte te stellen.
Zowel vervoerder PostNL als Triskal zullen een onderzoek starten naar de
schade en de oorzaak hiervan. Tot op het moment dat genoemd onderzoek
is afgerond, heeft koper geen recht op schadevergoeding tot duidelijk is
welke partij oorzaak is van schade aan de levering. Koper verplicht
zich na melding van de schade aan eerdergenoemd onderzoek volledige
medewerking te verlenen tot op de dag dat het onderzoek is afgerond.
Indien koper geen medewerking verleent aan genoemd onderzoek, verspeelt
koper het recht op schadevergoeding of enige compensatie voor de schade.
Als blijkt dat de koper de schade al had kunnen constateren ten tijde
van het aannemen van de levering en dit niet direct heeft gemeld aan de
vervoerder, zal Triskal geen schade vergoeden, op grond van nalatigheid
op de controle van de levering. Koper kan zich dan eventueel beroepen op
schadevergoeding door vervoerder PostNL. Bij het door PostNL afleveren
van geopende doos of envelop, waardoor bij aflevering goederen van uw
bestelling ontbreken, dient u PostNL aansprakelijk te stellen voor
diefstal van goederen. Triskal vergoedt in dit geval de ontbrekende
goederen niet.
8.3-Indien bij aflevering van de goederen door koper onmiddellijk schade
geconstateerd wordt of koper redelijkerwijs direct bij aflevering had
kunnen constateren dat de levering beschadigd werd afgeleverd door
PostNL, wordt van koper verwacht te handelen zoals in artikel 8.2
beschreven.
8.4-Artikelen die niet standaard in het assortiment zijn opgenomen en
die op verzoek van de koper worden besteld en/of gemaakt, kunnen niet
worden geannuleerd, geruild of teruggenomen. Boeken, posters en CD’s en
dergelijke kopieerbare artikelen worden niet teruggenomen, daar het
kopiegevoelig materiaal betreft. Alle Avalon-Goddess producten,
waaronder crèmes, verdampolie, massageolie, badzout, wierook, scrub,
kunnen niet worden geruild, teruggenomen of geannuleerd. Dit om
hygiënische redenen.
8.5-Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden in geen geval geaccepteerd.
9.AANSPRAKELIJKHEID/COMMUNICATIE
9.1-Triskal is op geen enkele manier aansprakelijk voor misverstanden,
vertragingen of niet duidelijk overkomen van bestellingen en
mededelingen ten gevolge van het gebruik van het internet of enig ander
communicatiemiddel in het verkeer tussen koper en Triskal.
9.2-Triskal is nimmer aansprakelijk voor vertragingen of kosten welke
ontstaan zijn door onjuist verstrekte bank-, persoons-, of
verzendgegevens door koper , waardoor Triskal verhinderd wordt een
bestelling correct uit te voeren.
9.3-Triskal stelt zich niet aansprakelijk voor het zoekraken van
nationale post, welke tijdens verzending is zoekgeraakt. Triskal stelt
zich alleen aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten die voorzien zijn
door vervoerder van een traceercode. Voor internationale
bestellingen/verzendingen ligt het risico volledig bij koper, zie
artikel 6.3
9.4-Koper dienst zich vooraf op de hoogte te stellen en gaat ten allen
tijde akkoord met de door Triskal gestelde leveringsvoorwaarden,
alvorens een orderbevestiging te plaatsen.
10.PERSOONSGEGEVENS.
10.1-De door koper ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden
opgenomen in het bestand van Triskal. Deze gegevens worden gebruikt voor
de uitvoering van de bestelling van koper. Verstrekken van gegevens aan
derden gebeurt uitsluitend bij: *bij niet voldoen aan
betalingsvoorwaarden: Triskal zal de gegevens aan derden verstrekken
i.v.m. het incasseren van verschuldigde bedragen *indien Triskal van
rechtswege verplicht wordt om persoonsgegevens uit te geven, zal zij
daar uiteraard aan moeten voldoen.
11.BETALINGSMOGELIJKHEID
11.1-Vooruitbetaling. De bestelde producten moeten vooruit betaald
worden. De bestelling wordt verzonden nadat de betaling binnen is bij
Triskal. Vooruitbetaling is mogelijk via:
Overboeking naar bankrekening NL35INGB0002384038 t.n.v. Triskal Healing
Centre.. Voor bestellingen vanuit het buitenland: IBAN:
NL35INGB0002384038 en BIC: INGBNL2A.
Wij hopen dat alles duidelijk is d.m.v. deze voorwaarden.
Mochten er nog vragen zijn dan kun je ons altijd bellen of een mail sturen.
Mochten er nog vragen zijn over artikelen, ook dan kun je ons een mailtje sturen of even bellen.
Groetjes Marianne